2013. szeptember 7., szombat



Shugiura Shiho: Koori No Mamono No Monogatari/The Ice-Cold Demon’s Tale


Kiadás éve: 1996-2004
Japán kiadó: Toushuisha
Egyéb kiadó:-----

Fanfordítás: 
Angol: Storm in Heaven


Shugiura Shihonak ez a maratoni hosszúságú, 24 kötetes mangája 1996-ban indult útjára a Toushuisha kiadónál. A mangaka többi művéhez hasonlóan, ez sem számít a yaoi mangák közé. Bár a főszereplők zömmel férfiak, és a szerelmi szálak is köztük bonyolódnak, néhány csókon és ölelésen kívül másnak nem lehet tanúja az olvasó - a Mamono ilyen szempontból tényleg egy igazi mese. Az érzelmek alakulása, a szereplők egymáshoz való kötődése, jellemük fejlődése azonban központi szerepet játszik a történetben, így örömmel olvashatják mindazok, akik szeretik a romantikus shounen-ai történeteket.
A Koori No Mamono No Monogatari egy fantasy történet, amely egy középkori jellegű, kitalált világban játszódik. A technikai fejlettség, a falusias települések, a hiedelmek, a buddhizmushoz hasonló vallás, a középkori Japánra és részben Európára emlékeztetnek, de némely ruhák és tárgyak származhatnának akár korunkból is. Ebben a világban az emberek mellett démonok is élnek, akik mágikus képességekkel, végtelenül hosszú élettel, és hatalmas erővel rendelkeznek. Az emberek rettegnek tőlük, hiszen köztudott, hogy a démonok gonoszak, kegyetlenek, érzéketlenek, jobb esetben csak becsapják és kihasználják az embereket, rosszabb esetben viszont felfalják a lelkület, sőt van, hogy a testüket is. A démonokkal szemben állnak a halandók védelmezői, a szerzetesek, akik nagyon hasonlítanak a buddhista szerzetesekre: fejüket kopaszra borotválják, és a hagyományos öltözéket viselik. Mágiát használnak, varázslataikkal távol tudják tartani a démonokat, és ha szerencséjük van, az erősebbek különböző átkokkal akár helyhez is köthetik őket.

Egy ilyen akciónak esett áldozatul Blood, a nagyhatalmú és gyönyörű démon, akit egy szerzetes soha meg nem olvadó jégbéklyókkal egy barlang falához láncolt. A történet kezdetekor már ötven éve sínylődik magányosan, egyetlen reménye a Könnyek Gyöngye. Ez egy mágikus ékszer, amely teljesíti tulajdonosa vágyát, és amelyet a legenda szerint csak egy haladó sírhat el: egy haladó, aki a legmélyebb kétségbeesés karmai között vergődik. Blood logikája szerint csak a halálfélelem juttathat egy embert ilyen állapotba, így azokat, akik a barlangjába tévednek, iszonyú kínok között pusztítja el. (Hogy ez helyhezkötöttsége ellenére hogy sikerül neki, azt nem árulom el, olvassátok el a mangát!)

Ennek eredményeképp a környékbeliek közül már senki sem mer a barlang közelébe menni, amelyet a biztos halál tanyájának tartanak. Nem így Ishuca, egy egyszerű falusi fiú, aki súlyos szívbetegségben szenved. Szülei már rég meghaltak, és miután egyetlen megmaradt családtagját, a nagyanyját is elveszítette, úgy dönt, hogy nem lesz a közösség terhére. A haláltól nem fél, sőt inkább valami különös kíváncsiság viszi a barlang felé, hiszen bár vannak különböző legendák, pontosan senki sem tudhatja, miféle szerzet is fészkel odabenn.

Blood és Ishuca első találkozása komédiába fullad. A démon rájön, hogy a fiú nem fél tőle, ergo sírni sem fog, így nem áll érdekében sem megkínozni, sem felfalni – hibába ajánlja fel magát nagylelkűen Ishuca táplálékként. Miután a vacsora elmarad, szóba elegyedik a démonnal, aztán bogyókat visz neki, és megpróbálja felolvasztani a körülötte lévő jeget, amivel kis híján az agyvérzés küszöbére juttatja az ilyen bánásmódhoz nem szokott Bloodot. Meglepődik a fiú bátorságán, ugyanakkor valahol nagyon mélyen sajnálatot is érez iránta – sajnálatot, amely idegen az ő lelkétől. Ishuca gyenge szíve végül feladja a küzdelmet, és már-már úgy tűnik, hogy a fiú a démon karjaiban leheli ki a lelkét – amikor könnyek jelennek a hidegszívű szörnyeteg szemében, a jégbéklyók felolvadnak, és ő újra szabad lesz – s ezzel együtt a beteg Ishuca is új „életre” kel. Azaz jön-megy, beszélget, de nincs pulzusa, láthatólag nem tartozik már e világhoz. Nyilvánvaló, hogy így nem térhet vissza a falujába, és Blood maga sem tudja miért, megengedi neki, hogy vele tartson. Így kezdődik kettejük hosszú és kalandos utazása, amelynek során sok-sok emberrel és démonnal találkoznak, megannyi nehézséggel és ellenséggel kell megküzdeniük, és egyre közelebb kerülnek egymáshoz.

Az izgalmas, sokszor szívszorító és jól átgondolt történet mellett a manga savát-borsát a karakterek adják. Blood csodálatos szépségű démoni lény, magas, erős, karcsú, és gyönyörű, hosszú ezüstszőke haja van – amelyet általában rövidre vágva hord, mert az neki kényelmesebb. Igaz coolos bishi, rövid hajjal engem kicsit emlékeztet David Bowie-ra. Kegyetlen, szélsőségesen egoista szörnyeteg, akinek azonban bitang jó humora van. Ishuca meglágyítja a szívét, és így Blood a történet folyamán hidegszívű ragadozóból lassan érző lénnyé válik.

A legizgalmasabb figura a sztoriban mégis Ishuca, aki a manga elején úgy néz ki, mint egy kicsit lúzer és alulfejlett japán középiskolás kamasz. Nagy szemüveget visel, a haja vöröses, tehát semmi különös nincs rajta. Mégis van benne valami rendkívüli: szeretetteljes, kedves jelleme, amely az ön- és közveszélyességig menő naivitással párosul. Ishuca a hülyeségig bátor, minden és mindenki érdekli, mindenkivel kedves és jóindulatú, és ösztönösen hisz abban, hogy az emberek (és a démonok is) jók. Blood néha a falnak tudna menni a fiú naivságától – Ishuca annyira ártatlan és gyanútlan, hogy arra sem jön rá, hogy a démon mit akar tőle – de pont ez a fajta viselkedés az, amivel megfogja a körülötte levőket. A későbbiek során az is bebizonyosodik, hogy Ishuca nem is annyira naiv, mint amilyennek tűnik, csak egyszerűen képes meglátni mindenkiben a jót. Természetellenes merészségére is találunk magyarázatot, és bepillanthatunk a múltjába is. Ez számomra nagyon érdekes volt, mert így a karakter sokkal árnyaltabbá és elevenebbé válik, nem marad sablonos genkiboy.

Bloodban Ishuca kezdetben inkább csak a védelmező ösztönt kelti fel, kapcsolatuk lassan fejlődik mély szerelemmé és törődéssé. Ezt ugyan soha nem mondják ki nyíltan, mégis az érintések, csókok, és a két szereplő egymás iránti feltétlen önfeláldozása önmagáért beszél.

Blood jó barátja – ha egyáltalán beszélhetünk ilyenekről a démonok esetében – Wild, a különös varázsló. Ő és társa a bájos szőke Rapunzel sokszor játszanak fontos szerepet az események alakulásában. Nem titok, hogy nagyon gyengéd szálak fűzik őket egymáshoz, de az ő történetüket nem szeretném itt kifejteni, az külön megér egy ismertetőt – a mangaka a Mamonon belül külön kötetet is szentelt nekik, Rapunzel címmel, amelyben bemutatja a múltjukat. Mellettük nagyon sok karakter felbukkan még, akik – még a mellékalakok is – jól kidolgozottak, és a jellemük sokat formálódik a történet folyamán.

A másik momentum, amely miatt a Mamono az egyik kedvencemmé vált, az a kifinomult humor, amely Sugiura Shiho védjegyének tekinthető. A drámai jelenetek mellett - mert azok is vannak bőven – nagyon sok szórakoztató elemet is visz a történetbe. Rengeteg a vicces beszólás – Blood képes sokszor fapofával a bolondját járatni szegény Ishucával, aki ezt észre sem veszi, és az alkotó is gyakran kommentálja a saját művét odavetett félmondatokkal, apró jelenetekkel.

A karakterdesignről én személy szerint (hadd legyek ennyire szubjektív) csak jót mondhatok. Elegánsan, szépen megrajzolt – és egymástól jól megkülönböztethető – figurák, karcsú nagyon vonzó alakok, érdekes, hősi öltözékek jellemzik a mangát. A hosszú hajak rajongóinak különösen ajánlom ezt a történetet, ők tobzódhatnak a szebbnél szebb fürtöket viselő karakterek között. A hátterek és a világ, amelyben a szereplők mozognak, is részletesen ki vannak dolgozva, mind az artwork, mind a történet szintjén.

Az alkotó a 24 köteten kívül rajzolt még egy kötetet, Koori No Mamono No Monagatari Gaiden címmel, amelyben három rövid történetet mesél el a mangában szereplő figurák múltjából. Az egyikből megtudhatjuk, hogy hogyan vált Blood a démonok vezetőjévé, és hogy került végül a barlangba, valamint beleleshetünk az egyik szerzetes, és Wild korábbi életébe is.

Összességében a Mamono egy különleges és nagyon érdekes fantasy jellegű shounen-ai manga, rendkívül jó történettel, sablonoktól mentes, nagyon szerethető karakterekkel, humorral és drámával, és jó adag feloldatlan szexuális feszültséggel. Mindenkinek ajánlom, aki szereti az előbbieket, és nem zavarja túlzottan az utóbbi. 

Arita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése