2013. szeptember 7., szombat



Motoni Modoru: Koiga Bokura wo Yurusu Hani


Kiadás éve: 1996
Hossza: 3 kötet
Japán kiadó: Biblos
Egyéb kiadó: ------

Fanfordítás:
Angol: Memory for You, Nakama


Szép állat a strucc. Azt mondják, ha veszélyt érez, fejét a homokba dugja, mert azt hiszi, hogyha ő nem lát, őt sem látják. Ez persze nem igaz – a struccra legalábbis nem - hiszen a természetben az ilyen viselkedés nem sok evolúciós előnnyel bírna. Az emberek azonban gyakran jeleskednek ebben a tevékenységben. A Koi ga Bokura wo Yurusu Hani hősei például, profi módon űzik érzelmeik figyelmen kívül hagyását, nem törődve azzal, hogy a saját boldogságukról van szó.
Az alapfelállás a következő. Adott két fickó, felruházva a férfinép minden jó és rossz tulajdonságával. Az egyik szerelmes a másikba. A másik szerelmes az egyikbe. Mindketten tudják, hogy mit érez a másik, mégis úgy tesznek, mintha nem tudnák. Fujio Eihiko és Yamazaki Kenji diákkoruk óta a legjobb barátok, pedig sokkal többre vágynak, de nem vállalják fel az érzelmeiket. Bár mindkettejüknek megvan a saját – amúgy sikeres - élete, és a lányok is kedvelik őket, egyikük sem bír elszakadni hosszabb időre a másiktól. Mégsem történik köztük soha semmi. Hülyék a pasik, mi?

Így gondolják aktuális barátnőik is, akik némi trükközéssel olyan helyzetet teremtenek, amelyben a két férfi között elszabadulnak az eddig elfojtott vágyak. A forró éjszaka azonban látszólag nem változtat sokat az eddigieken. Mivel, mint férfiaknak, tiszta és világos szabályokra van szükségük, Fujio javaslatára kiegyeznek abban, hogy ami köztük van, az csupán vágy, nem szerelem. Így tovább folytathatják addigi életüket: heteróként a ki-ki a barátnőjével tölti az idejét, alkalmanként pedig összejönnek egy kis erre-arra, természetesen a lányok tudtával. A kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad – de lassanként azon veszik észre magukat, hogy a kapcsolatuk túllépi azt a határt, amely belefér a „csak szex és más semmi” fogalmába.

A szabályok folyamatos szabotálásnak vannak kitéve elsősorban Yamazaki részéről – kettejük közül ő az, aki nyíltabban felvállalja az érzéseit, ha máshol nem, hát saját maga előtt. Yamazaki egy igazi dög. Kreatív elme – grafikusként dolgozik – extravagáns, gátlástalan, manipulatív, ráadásul biszexuális, így a férfiakkal alapból sincs problémája. Ezen kívül Fujiofétise van, titokban lopkodja, és otthon gyűjti barátja cuccait, akibe teljes szívéből szerelmes. Első együtt töltött éjszakájukig figyelembe vette Fujio gátlásait, de az után hamar nyilvánvalóvá válik, hogy nem fog megelégedni azzal, ami jut neki – megszerzi Fujiót, kerül, amibe kerül másoknak, vagy neki magának. Az olvasó számára Yamazaki akciói és viselkedése nem mindig lesznek szimpatikusak, de épp ez által lesz életszerű a figura. Ha belegondolunk, érthetőek a cselekedetei, hiszen a szerelem végtelenül önző érzés, és a küzdelmekben nem mindig lehet betartani a fair playt. Fujio sem egy szent ember, neki is vannak ostoba dolgai. Kettejük közül ő a férfiasabb jelenség – öltönyös, nyakkendős businessman – és a nagyobb strucc. Gondolkodása rugalmatlanabb, fél elszakadni a racionalitástól, és átadni magát az érzelmeinek, bár elismeri, hogy nagyon szereti Yamazakit. Ennek ellenére sokáig ragaszkodik ahhoz, hogy ő férfi, akinek egy nő mellett a helye – holott közben retteg attól, hogy elveszítheti barátját.

A két érdekes és egyéni férfikarakter mellett a női főszereplők is nagyszerűek – ez ritkaság a yaoiban, részben ezért is volt nagyon üdítő olvasni ezt a mangát. A legtöbb yaoi mangában a női alakok egydimenziósak, gonosz hárpiák, vagy ostoba libák, Reiko és Miku azonban nem tartoznak ezek közé. Yamazaki barátnője, Reiko, tapasztalt üzletasszony, aki független és merész, ő találja ki, hogy hozzák össze a két pasit. Nem akarja magának megtartani Yamazakit, érett, okos nőként tudja, érzi, hogy erre nem is lenne esélye, így ők ketten inkább barátok, mint szerelmesek. Reiko elhalmozza a férfit tanácsokkal, és ha kell, leüvölti a fejét – és nem csak az övét, a többiekét is, ha úgy látja, hogy a hülyeséget akarnak csinálni. Miku-chan, Fujio egyetemista barátnője már más tészta. Fiatal, csinos lány, aki őszintén szereti Fujiót, és komolyan veszi a kapcsolatukat. Mikor a két férfi között szorosabbra fűződnek a szálak, Miku harcolni próbál, hogy megtartsa, akit szeret – én nőként maximálisan együtt tudtam érezni vele. Ebben segített az is, hogy a lány nem egy ártatlan, megtaposott virágszál, hanem egy eleven figura, hibáival, apró gonoszságaival egyetemben.

A történet során egyik karakter sem kerülheti el, hogy fel ne boruljon az eddigi élete, és azt a fájdalmat sem, ami ezzel jár. Hatalmas veszekedések, balhék, nagy összeborulások, angst-angst hátán, féltékenység, lelkifurdalás, őrült vágy és szenvedélyes szex váltják egymást az oldalakon.

A rajzolás kicsit régimódi – mikor párom a vállam felett belenézett, megkérdezte, hogy mi ez a szocreál cucc - de nekem tetszett, nagyon jól visszaadja azt az emocionáis zűrzavart, amit a szereplők átélnek. Némely képek egészen sokkolóak, olyan rengeteg érzelem árad belőlük, a szexjelentek pedig végtelenül erotikusak.

Motoni Modoru napjaink egyik legérdekesebb és legizgalmasabb yaoi alkotója. Vannak nagyon elborult munkái, mint például a Detective Aoneko a Koi ga Bokura wo Yurusu Hani azonban jóval emészthetőbb. Sodró lendületű, drámai feszültséggel teljes, érzelmileg nagyon intenzíven átélhető manga, amelyet főként az érettebb olvasóknak ajánlanék. 

Arita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése